воскресенье, 25 ноября 2018 г.


Педагогічний  портрет вчителя основ здоров’я
КЗО СЗШ № 56 ДМР
Білої Ольги Олександрівни

Про вчителя багато сказано
Робота з тих, що на долоні
Буває іноді до сліз образливо
І втома з відчаєм пліч - о - пліч ходять.

Але ж учитель завжди молодий
Душа його ніколи не старіє
Дитячі очі, сміх живий
Сил додають, і серце гріють.

         Я - вчитель... Працюючи з дітьми, розумієш, як багато в цьому слові кольорів та відтінків. Свою діяльність можна порівняти з творінням скульптора, який планує майбутню скульптуру та спостерігає за втіленням своєї уяви. Або з садівником, який вирощує велике, красиве струнке дерево з маленького саджанця.  І як радіє, коли дерево розвивається в повну міру своїх сил та приносить  плоди. Так само і вчитель радіє безмежно успіхам своїх учнів, пишається їх досягненнями, як власними.
         Успіх - це нова сучасна релігія. Людське життя лише нещодавно стало досить тривалим, щоб  відкрити в собі різні таланти та можливості. Світ став іншим, швидкоплинним, час прискорюється. За статистикою, обсяг цифрової інформації подвоюється кожні вісімнадцять місяців,  і вже недостатньо володіти однією професією, мати обмежені знання або нехтувати можливостями для навчання і власного розвитку. Роль вчителя змінюється: він вже не єдиний носій інформації та знань,  а модератор, фасилітатор навчання,  партнер та наставник.  На ринку праці  для успішного працевлаштуванні необхідні певні навички: вміння слухати, вміння адаптуватися, робота в команді, трудова етика, комунікабельність. Академічний набір знань не гарантує успішного кар'єрного росту, набувають великого значення  особисті якості та життєві навички.
         Предмет основи здоров'я призначений для формування здоров'язбережувальної компетентності учня, але всі інші наскрізні змістовні лінії також формуються на уроках з цього предмету. Методика викладання предмету передбачає проведення тренінгів замість класичних уроків. Особисто мене приваблює така форма роботи через можливість інтерактивного навчання, співпраці з учнями, розвитку критичного мислення. Кожен тренінг не схожий на інший і дає можливість розкрити свої здібності кожному учню. Всі учні талановиті,  але не кожен про це знає, і допомогти дітям повірити в себе, створивши на уроці ситуацію успіху  - найголовніше завдання вчителя.  Я  вважаю, що використання сучасних технологій, насичення уроку відео - та аудіо - матеріалами, використання наочності, надання можливості бути фасилітаторами навчального процесу  - необхідна умова роботи вчителя.
         Одним з методів роботи, який я планую застосовувати при вивченні окремих тем - це  метод проектів. Я  вважаю, що саме цей метод дозволяє максимально розкрити можливості кожного учня. Різноманітність форм роботи, правильно сформульовані запитання, використання ІКТ, сучасних онлайн- ресурсів, робота в групах дають можливість опрацювати всі аспекти теми. Крім того, підсумком роботи за методом проектів є певні продукти - те, чим учні можуть пишатися та отримати оцінку. Це і презентації, і буклети, і форми опитування онлайн, і колажі, і інші продукти. Я вважаю, що цей метод формує прагнення та вміння втілювати власні творчі ідеї, що є дуже важливою навичкою в сучасному суспільстві.
         Цікавим досвідом в моїй роботі було використання принципів форум - театру, вперше застосованим для вирішення гостро соціальних проблем суспільства в Бразилії в середині ХХ сторіччя. Діти з ініцітивної групи підготували невелику виставу, в якій торкнулися актуальної проблеми булінгу в школі. В певний момент вистава припиняється і  учасники форум - театру пропонують варіанти  розв'язання ситуації. Кожен варіант програється учасниками, проблема переживається та обговорюється, спільними зусиллями знаходиться оптимальний вихід.
         Також я в своїй роботі із задоволенням використовую інтерактивні вправи, ребуси, кросворди, пазли, користуюсь онлайн - ресурсами для їх створення. Для розміщення посилань на вправи я використовую власний блог та сайт школи.
         Давні греки казали: "Я знаю, що  нічого не знаю". Дійсно, для успішної роботи в сучасному світі вчителю необхідне самовдосконалення та саморозвиток. Я вважаю, що мені ще багато чому потрібно навчатися та вдосконалювати набуті знання та вміння. Як бути успішним та ефективним тренером, організовувати роботу в групах, керувати учнями, зацікавити виконанням нестандартних та різнорівневих завдань - це моє завдання та пріоритетний напрямок діяльності.


         Я спокійна, не дуже рішуча, за темпераментом холерик та меланхолік одночасно. Намагаюсь не створювати конфліктів, хоча іноді це має ознаки конформізму. Чемність, ввічливість, співчуття та відповідальність, вимогливість до себе  - риси характеру, які я ціную в людях і виховую в собі та намагаюсь виховати в своїх учнів. Моїм хобі є читання, догляд за виноградником та в'язання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий